Czy content marketing stanie się normą wprowadzaną do strategii firm w 2017 roku? Odejście od stereotypowych standardów, atrakcyjność prezentowanych treści, czy też swobodna komunikacja w content marketingu to stale rosnący i najbardziej zauważalny trend, który osiąga naprawdę satysfakcjonujący poziom wśród małych i średnich przedsiębiorstw.

  1. Rok 2017 będzie rokiem formatu wideo. Filmy są dla nas wygodne, ponieważ doskonale łączą się z naszą leniwą naturą i to na wielu płaszczyznach życia codziennego. Skoro odwieczną prawdą jest fakt, że w przekazie komunikacyjnym ważne jest oddziaływanie na emocje – to co lepiej może wpłynąć na ich pobudzanie jak nie wideo?
  2. Coraz więcej mówi się o personalizacji, indywidualnym podejściu do Klienta, spersonalizowanych komunikatach, produktach, usługach, itd. W dzisiejszych czasach, gdzie rynek jest w pewnych segmentach już tak przesycony, że nie wiadomo co wybrać – w szumie informacyjnym tylko za pomocą spersonalizowanych i bezpośrednich komunikatów możemy dotrzeć do grupy docelowej.
  3. Tworzenie treści przez odbiorców. To jest tak jak z poleceniem. Jeśli zyskujemy pozytywną opinię na temat danej firmy, produktu czy usługi to chętnie wykładamy pieniądze na zakup. Treści, które tworzą odbiorcy po pierwsze wskazują na to, że firma zyskała sobie zaangażowaną społeczność. Z drugiej strony, jeśli Ty jako firma potrafisz pochwalić się tym, co Twoi odbiorcy sami stworzyli, zyskujesz podwójnie. Po trzecie w sposób naturalny, autentyczny masz szansę zaangażować jeszcze większe grono ludzi zainteresowanych Twoją firmą.
  4. Influencerzy oraz influence marketing. Osiągnięcie sukcesu w content marketingu wiąże się z nawiązaniem współpracy z influancerami. Na czym ta współpraca polega? Jest to wsparcie ze strony celebryty, liderów opinii, bloggerów, ekspertów lub wpływowych klientów. Influance marketing jest budowaniem relacji, okazywaniem sobie wzajemnego szacunku. Jednak, aby taka współpraca przebiegała pomyślnie, trzeba posiadać pewną wiedzę na ten temat i odpowiednio się do tego przygotować, ale to już osobny temat.
  5. Bycie człowiekiem w kontaktach z klientami staje się mega popularne. Klient ma być dla nas osobą, z którą się komunikujemy tak jak z innymi ludźmi po pracy. Na znaczeniu zaczyna tracić sztywna obsługa, podczas której Klientowi oferujemy produkt, przedstawiamy jego zalety, cenę i tyle, do widzenia. Koniec z tym. Bądź człowiekiem i kontaktuj się ze swoimi klientami po ludzku.

Wniosek jest prosty – content marketing przyćmi tradycyjne reklamy, jego tworzenie będzie coraz trudniejsze. Jednak jest to trend, który stale się rozwija, dlatego zyska jeszcze większą popularność w 2017 roku. Co się z tym wiąże? Czas szykować większe budżety 🙂