Jak Cię widzą, tak Cię piszą… znamy to przysłowie bardzo dobrze i ma ono swoje doskonałe odzwierciedlenie zwłaszcza w Internecie. Wizerunek firmy stanowi jeden z najskuteczniejszych sposobów budowania przewagi konkurencyjnej. Są również różne sposoby na jej utrzymanie…

Rozpoczynając działania w Internecie, trzeba mieć na uwadze to, że wszystkie przekazy kierowane różnymi kanałami, muszą mieć spójny charakter, aby konsument nie musiał się zastanawiać, czym zajmuje się Twoja firma. Zweryfikowaliśmy 4 sposoby, które najczęściej pojawiają się wśród tych najskuteczniejszych:

  1. Twoja strona internetowa, to nie tylko dane kontaktowe.

Firmy wielokrotnie na własnych stronach internetowych umieszczają tylko i wyłącznie dane kontaktowe. Nie tędy droga… Najpierw zbuduj swoją wiarygodność! Daj poznać swój zespół i własne produkty lub usługi, a wtedy zachęcaj do kontaktu – tego też oczekuje od Ciebie konsument! Przeciętny użytkownik Internetu analizuje zawartość witryny w kilka sekund, dlatego dobrze, żeby na wejściu otrzymał wszystkie niezbędne informacje o profilu Twojej firmy.

  1. Bądź aktualny!

Co w tym jest interesującego, jeżeli obraz Twojej firmy od kilku lat posiada te same wpisy, czy też informacje publikowane na temat Twojej firmy są przestarzałe? Żeby trafić do Klienta, musisz zaznaczać swoją obecność w tych miejscach, w których przebywa konsument. Uwierz, że internauci naprawdę sprawdzają wiarygodność firmy, co zostało opublikowane na forach internetowych, blogach czy w mediach społecznościowych. Budowanie wizerunku firmy w oparciu o aktualne informacje, jest bardzo ważne!

  1. Zaangażuj społeczność internetową.

Jeżeli chcesz, aby Twoja firma zaistniała w Internecie to ludzie muszą zacząć o niej mówić. Buduj komunikaty, które uzupełnią wizerunek Twojego biznesu. Wywołuj tematy do dyskusji, dziel się opiniami i skłaniaj do wypowiedzi swoich fanów. Najczęściej firmy korzystają z mediów społecznościowych, w których mogą pokazać się z nieco innej, tej luźniejszej strony. Jednak wszystko zależy od profilu Twojej firmy. Dlatego dobrze jest dodatkowo zaangażować się na branżowych stronach lub forach internetowych czy też pisać własnego bloga, który aktualnie jest jedną z najskuteczniejszych metod budowania content marketingu.

  1. Pozytywne opinia = gwarancja sukcesu.

Nie ma się co oszukiwać, polecenia są gwarancją sukcesu, ale na to trzeba sobie oczywiście zapracować. W głównej mierze to zawsze o to walczą firmy… by w opinii internautów być pozytywnie postrzeganym. Jednak tak szybko jak te pozytywne opinie o naszej firmie mogą się znaleźć w Internecie, tak samo nie potrzeba dużo by zasłużyć sobie na hejty.

Odchodzi się od suchego systemu budowania poprawnej sprzedaży i marketingu. Chcemy czegoś więcej… Dużą wagę przykłada się do budowania relacji z Klientem, którzy lubią mieć poczucie interakcji i dialogu. Pracujemy w ten sposób na zaufanie, które jest nieocenionym wsparciem zwłaszcza w tych trudnych chwilach, które każdy miewa. Dbanie o wizerunek firmy to coraz częściej nieodzowny element wieloletniej strategii dużych i małych przedsiębiorstw. Jest to ciężka praca polegająca na ciągłym monitorowaniu e-wizerunku i komunikacji firmy w Internecie, który jest jednym z najbardziej wymagających mediów.