Nie będziemy się cofać aż do historii Internetu, spokojnie… Skupimy się wyłącznie na stronach internetowych, na tym na czym kiedyś bazowano a co stosuje się obecnie.

Strony internetowe dawniej…

Otóż nie będzie pewnie dla Was zaskoczeniem fakt, że początki tworzenia stron internetowych to było oczywiście raczkowanie. Witryny powstawały w oparciu o bardzo proste układy. Nie było jeszcze tak rozbudowanych szablonów jak dzisiaj. Twórcy skupiali się na tekście, tekście i jeszcze raz tekście. Królowały strony z podziałem na kolumny czy tabele, które umożliwiały lepsze rozmieszczenie tekstu na stronach, przez co nie jeden programista musiał się nieźle natrudzić. Grafiki to było dopiero urozmaicenie całego layout’u J

Strony internetowe dzisiaj…

  1. Content marketing

Pewnie wielokrotnie słyszeliście o rosnącej sile content marketingu. Łączy on w sobie strategię publikowania atrakcyjnych i przydatnych treści, w której ważna jest interakcja, czyli budowanie długotrwałych relacji z odbiorcą za pomocą odpowiedniego przekazu reklamowego.

Content stał się bardzo istotny z punktu widzenia pozycjonowania. Roboty Google są coraz bardziej wyczulone na publikowanie wartościowych treści. Ma to swego rodzaju również działanie wirusowe. Im bardziej atrakcyjna treść danego materiału tym więcej użytkowników chce się takim tekstem podzielić z innymi.

  1. Responsywność

Era telefonów komórkowych, tabletów nastała na dobre. Spotykamy się z coraz to lepszymi udogodnieniami: więcej rozmaitych aplikacji i możemy mieć kalendarz, nawigację, aparat, kamerę i Internet w jednym urządzeniu. A jak Internet w mobilnych urządzeniach to należy skupić się na responsywności. Jest to technika projektowania stron www, która umożliwia automatyczne dostosowywanie układu strony do ekranu danego urządzenia.

Dlaczego warto mieć responsywną stronę www?

  • Google Cię polubi – tzn. Twoją stronę J Aktywne roboty Google sprawdzają dostosowywanie stron internetowych do urządzeń mobilnych, a responsywność = wyższe pozycje w wyszukiwarce
  • Zdecydowanie się na responsywną stronę to przede wszystkim bycie na czasie i szansa na wyprzedzenie swojej konkurencji
  • Ułatwisz Klientom przeglądanie Twojego serwisu internetowego, ponieważ nie będę musieli wpatrywać się w małe litery i z trudnością klikać w poszczególne zakładki, przyciski czy boksy
  • Zwiększysz liczbę odwiedzin Twojej witryny, ponieważ Klient korzystając z telefonu komórkowego będzie mógł w każdej chwili oglądać stronę
  • Zaoszczędzisz czas i pieniądze, nie inwestując w kosztowne aplikacje czy wersje mobilne
  1. Intuicyjność

Aby użytkownik zainteresował się informacjami umieszczanymi na naszej stronie internetowej należy zrobić na nim po prostu pierwsze dobre wrażenie. Sprowadza się to do prostych rozwiązań.

Przede wszystkim czytelność, przejrzystość, prosty układ i łatwe dotarcie do informacji. Idąc drogą zapamiętujemy, gdzie trzeba skręcić, żeby dotrzeć do celu. Podobnie jest w przypadku stron internetowych. Im krótsza droga, duże i dobrej jakości zdjęcia, czytelniejszy interfejs tym po prostu lepiej. Najważniejsze informacje na witrynie użytkownik musi mieć na stronie głównej.

  1. Udogodnienia

W głównej mierze aktualnie do użytkowników Internetu najlepiej przemawia się obrazem lub filmem.

Coraz więcej spraw również wolimy załatwiać za pomocą zoptymalizowanych stron internetowych: płacimy rachunki, zamawiamy zakupy, rozmawiamy z wirtualnymi doradcami, odnawiamy relacje za pomocą komunikatorów.

„Podstawowa zasada, jaką należy się kierować przy ustalaniu celów witryny, głosi, że przeciętna osoba, która odwiedzi Twoją witrynę, powinna opuszczać ją z poczuciem zadowolenia. Jest na to tylko jeden sposób — należy spełnić jej życzenia. David Crowder, Rhoda Crowder „Tworzenie stron WWW. Biblia”.